Vizyon (Ne olmak istiyoruz?)
Eğitim Bilimleri Fakültesi, Üniversitemizin yenilikçi, girişimci, toplum ve medeniyet odaklı, yeni nesil devlet üniversitesi olma vizyonuyla ve yaşamboyu öğrenme kültürüne yaptığı vurguyla ülkemizin eğitim öğretim dünyasına katkıda bulunmayı hedeflemektedir. Her biri alanında yetkin akademisyen kadrosuyla ve onların yürüttüğü araştırma-geliştirme çalışmalarıyla öğretmen adaylarını çok yönlü olarak yetiştirmeyi, bunun yanı sıra özellikle Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde eğitim sistemimize yönelik geliştirdiği projelerle fark yaratmayı amaçlamaktadır. Bütün bu nitelikleriyle fakültemiz, uluslararası alanda referans gösterilen ve örnek bir yüksek öğretim kurumu olma yolunda ilerlemektedir.
Misyon (Ne yapmak istiyoruz?)
Eğitim Bilimleri Fakültesi,
1. Lisans programları ile öğretmenlik mesleğine gerek pedagojik formasyon gerekse milli ve manevi değerler açısından donanımlı, öte yandan eğitim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilen Okul Öncesi, Sınıf Öğretmenliği, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, İngilizce Öğretmenliği, Türkçe Öğretmenliği ve Özel Eğitim Öğretmenliği programlarında nitelikli ve tercih edilen öğretmenler yetiştirmek,
2. Lisansüstü programlarla özgün eğitim modelleri ve politikaları geliştirmek amacıyla saha odaklı araştırma ve geliştirme çalışmaları yapmak,
3. Yaşam boyu öğrenme bağlamında özgün modeller geliştirerek bireysel gelişmeye ve toplumsal hayata katkıda bulunmak,
4. Halihazırda mesleğini icra eden öğretmenlerin mesleki gelişimlerine, benzer şekilde eğitim kurumlarının güncel pedagojik bilgiler temas etmelerini sağlamak amacıyla her kademeden okullarla işbirliği yapmak,
5. Topluma hizmet projeleri ve sivil toplum kuruluşlarıyla olan karşılıklı işbirliği sayesinde topluma yönelik sorumluluğunu sürdürülebilir bir şekilde yerine getirmeyi istemektedir.
İlkelerimiz
Eğitim Bilimleri Fakültesi,
1. Kemmiyeti (niceliği) değil mahiyeti (niteliği) önemser.
2. Medeniyetimizin kaynaklarından beslenir.
3. Bilimsel etik, vicdani değerler ve toplumsal ahlaka bağlıdır.
4. Bilim dili olarak Türkçeyi önceler.
5. Disiplinler arası çalışmalar yapar.
6. Kamu hizmeti sorumluluğu taşır.
7. Saha çalışmaları ile uygulama ve toplum odaklı yaklaşımları esas alır.
8. Kurumlar ve kişiler arası işbirliğine, katılımcı olmaya ve takım çalışmasına önem verir.
9. İnsan hakları başta olmak üzere evrensel değerleri benimser.
10. Çeşitliliğe ve özgürlüklere saygılıdır.
11. Kapsayıcı ve kuşatıcı bir öğrenme süreci takip eder.
12. Şeffaf, erişilebilir ve hesap verebilir olmayı ilke edinir.