Eğitim Bilimleri Fakültesi

Öğr. Gör. Dr. Sevgi KIRBOYUN TİPİ BİLTEVT 2022’de Dokun Duy Öğren Uygulaması Deneyimlerini Paylaştı

10.10.2022

Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Sevgi KIRBOYUN TİPİ, Biltevt2022: Uluslararası Engelsiz Bilişim 2022 Kongresi’ne bir bildiri ile katılım sağladı.

Kurumlar arası iş birliğiyle Manisa Celal Bayar Üniversitesi ev sahipliğinde 22-24 Eylül 2022’de Manisa Anemon Otel’de düzenlenen kongrenin sekretaryasını Türkiye Engelsiz Bilişim Platformu yürütmüş olup, 2022 yılı partner ülke Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti olmuştur. Kongre’nin ikinci gününde bildirisini sunan Dr. Sevgi KIRBOYUN TİPİ Dokun Duy Öğren Uygulaması hakkında deneyimlerini paylaştı.

Kapsayıcı ve Erişilebilir Yaşam Derneği (ERYADER)’in iş birliğiyle kullanıma sunulan Dokun Duy Öğren uygulaması görme engelli öğrencilerin bilgiye hem dokunsal hem de işitsel olarak erişimini sağlayarak görme engelli bireylerin bağımsız öğrenme deneyimlerini güçlendirmeyi, engelli bireylere daha nitelikli ve kapsayıcı bir eğitim ortamı sunmayı hedeflemektedir.

Görme engelli her bireyin kendi ihtiyaçlarına ve öğrenme hızına uygun erişilebilir eğitim kaynakları sunmayı amaçlayan Dokun Duy Öğren Uygulaması bir mobil uygulamadır ve kabartma resimleri ücretsiz mobil uygulama kullanarak seslendirmektedir.

Kongre’de Dokun Duy Öğren Uygulaması ile “Görme Engellilere Fen Eğitimi” hakkında Süleyman Demirel Üniversitesi’nden Doç. Dr. Seraceddin Levent ZORLUOĞLU, “Görme Engellilere Matematik Eğitimi” hakkında Hacettepe Üniversitesi doktora öğrencisi Hale UÇUŞ bilgi verdi. Devamında “Dokun-Duy-Öğren Uygulaması” hakkında ERYADER Başkanı Haydar KÜLEKÇİ ayrıntılı bilgi sundu.

Son olarak üniversitemiz Öğretim Görevlisi Dr. Sevgi KIRBOYUN TİPİ “Dokun-Duy-Öğren Uygulaması ile Deneyimler” başlığı altında görme engelli öğrencilerle bu uygulamayı deneyimledi. Katılımcılar arasından seçilen farklı yaş gruplarından olan 3 gönüllü görme engelli bireylerle Dokun Duy Öğren Uygulaması kullanıldı. Dokun Duy Öğren Uygulamasını deneyimleyen görme engelli bireyler, uygulamanın bağımsız bir şekilde kullanılabildiğini, bilgiye zaman ve mekân fark etmeksizin anında erişebileceklerinin vurgusunu yaptı. Ayrıca katılımcılar, uygulamanın hem dokunma hem de işitme duyusunu kullanmaya izin verdiğini ve çoklu duyu kullanmanın daha hızlı ve kalıcı öğrenme sağladığını belirtti.