İstanbul Medeniyet Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü, 2024-2025 eğitim-öğretim yılına, Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı Hastalıkları Anabilim Dalı Başkanı ve Çocuk Eğitim ve Bilim Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi Doç. Dr. Alper BIKMAZER’in "Disiplinler Arası İş Birliği" konulu açılış dersi ile başladı. 8 Ekim 2024 tarihinde gerçekleştirilen bu anlamlı etkinliğe başta Üniversitemiz Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Nuriye AKBAY olmak üzere değerli akademik kadromuz yanı sıra çok sayıda öğrenci ve davetli katıldı.
İlk konuşmacımız Özel Eğitim Bölüm Başkanı Doç. Dr. Marilena LEANA TAŞCILAR, eğitim alanındaki gelişmeleri ve bölümün hedeflerini dile getirdikten sonra öğrencileri bu alanda daha fazla araştırma yapmaya ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etmeye teşvik etti. Ardından kürsüye gelen Eğitim Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet AKIN da özel eğitimin önemine değindi ve öğrencilerin bu alanda üstleneceği rolün gelecekteki eğitim hayatlarına ciddi katkılar sağlayacağına dikkat çekti.
Açılış dersine kendi anabilim dalındaki ekibiyle katılan Doç. Dr. Alper BIKMAZER, disiplinlerarası iş birliği ve “özel eğitim alanındaki vizyonunu paylaştıktan sonra özel eğitimdeki güncel yaklaşımlar ve interdisipliner çalışmaların önemini vurguladı.
Açılış dersinin bir diğer konuğu olan Erken Çocuklukta Özel Eğitim tezli yüksek lisans programımızdan mezunumuz ve Tohum Otizm Vakfında Eğitim Koordinatörü Gül Hayal KORKMAZ mesleki deneyimlerini ve disiplinlerarası iş birliğinin eğitimdeki rolünü anlattığı konuşmasıyla öğrencilere ilham verdi. Öğrencilerimiz adına söz alan Özel Eğitim Bölüm Temsilcisi Mehmet Emin DAĞ da programdaki ufuk açıcı bilgilendirme için arkadaşları adına teşekkür etti.
Programın kapanış konuşmasını, bölümün kurucularından ve Otizm Uygulama ve Araştırma Merkezi müdürü Prof. Dr. Yeşim GÜLEÇ ASLAN’ın yapması hayli anlamlıydı. Prof. Dr. Yeşim GÜLEÇ ASLAN merkezde yürütülen projeler ve yapılan çalışmalar hakkında bilgi vererek katılımcılara teşekkür etti ve 2024-2025 eğitim-öğretim yılının başarılı geçmesini diledi.
Özel Eğitim Bölümü öğrencileri ve akademik kadrosu için yeni bir başlangıcın simgesi olan bu derste katılımcılar, disiplinlerarası iş birliği, eğitimde yenilikçi yaklaşımlar ve toplumsal katkı sağlama adına el ele vererek geleceğin eğitimcilerine ilham verici bir ortam sunmuş oldular. Bu sayede tüm öğrencilerin potansiyellerini en üst düzeye çıkaracak böylesi ortamların önemi, eğitimde sürdürülebilir ve kapsayıcı olmanın gücü bir kez daha vurgulandı.